Thursday, June 23, 2011

Only be pretending


yo korang ! okey , Assalamualaikum .

maaf aku tak update blog for blablabla days . since blog aku nih memang tk popular langsong , jadi aku malas laa nk update . itulaa aku , peace ! okey , bukan ape . aku just takde mase nk update bloggeh nih . agak sebok laa dengan homework . \mase cuti cikgu lupe nk bg hw , so , cikgu nk bls dendam laa nih/ esok hari jumaat kan ? oyeah , ade perhimpunan ! hari yang bukan aku nanti nanti kan . esoknye pulak hari sabtu kan ? hari muzakarah kan ? dapat report card kan ? ibu bapak jumpe cikgu kan ? lagi dua hari kan ? tak best kan ? nanti kene marah dgn ibu2 bapak2 kan ? aku dah mereng kan ? kankankan ? ........

Saturday - 18.06.2011

Aku bangun pukul 5.45 pagi . terus tutup alarm . pegi ke bilik air , dan mandi . selesai mandi , teros ke bilik , bersiap-siap . aku mengenakan T-shirt B2ST berwarna hitam dan seluar tracksuit serta tudung hitam yang berwarna hitam . \mereng seh/ keluar dari bilik , rehat2 di atas sofa berbelang-belang biru putih . masok bilik semula untok ambil beg , pastu , teros keluar , dan masok ke bilik sblh , dan teros baring dan tertidur . terbangun pade pukol 6 lebih dan teros ke bilik air untok mengambil wuduk . masok bilik , terus solat . habs solat , keluar semula , pergi ke ruang tamu , berbaring di atas lantai , dan tertidur lagi .

Pada pukul 6.30++ , aku dikejutkan oleh kak lina . katanye , ayah dah siap . aku terus bangun dan mencapai beg . aku keluar dari rumah . terase angin yang sepoi sepoi . sangat sejuk . aku masok ke dalam kereta Naza Ria yang berwarna hitam dan no. plat 123456 . air cont begitu kuat sehingga kan aku menutupnya . perjalanan ke destinasi kami agak jauh tapi tk jauh mane pon . aku sempat mencapai satu potong sandwich .

sampai ke Jeram Toi , Negeri Sembilan pade pukol ____ \tak ingat/ kami keluar dari kereta . kami ternampak pintu gerbang Jeram Toi Waterfall . aku mengangkat beg aku dan juge beg ayahku . kami berjalan kaki sampai lah ke satu tempat . kami meletakkan beg2 di satu pondok (kott) . belum sempat kakak ku ingin mencelup kan kaki nya ke dalam air sungai yang berdekatan itu , die ditegur oleh seorang pak guard (lah konon) . lebih kurang macam nih , ' eh , tu dalam tu . ' kakak ku terus berubah fikiran *padam muka pak guard tuh kne kutuk ngan aku . ayah aku mengajak kami untok pegi ke air terjun di bahagian atas . jadi kami ikut sahaja . semase berjalan di atas batu2 yg licin yg tersembunyi itu , aku tergelincir lalu terlanggar adek ku yg berada di depan ku dan menyebabkan beg kami berdua basah . naseb lah handphone ku tidak rosak . kami bermandi manda di situ selama _____ min@jam . kemudian , kami berhijrah ke sungai di bhgn bwh pula . di situ adalah tempat kegemaranku . aku mendapat ketenangan di situ . aku berbaring di atas batu yang boleh tahan besarnye sambil kaki ku di celop ke dalam sungai yg agak sejuk itu . aku dan kakak2 ku juga sempat bernyanyi di situ . antara lagu yg dinyanyikan adelah lucky , lazy song , grenade dan bermacam macam lagi .

kami beredar dari situ pade pukol ____ tengahari . di dalam kereta , aku sempat lagi makan lebihan sandwic yg ade di dalam satu bekas dan aku juge meneguk satu kotak air lychee . oleh kerana kami terlalu lapar , ayah singgah ke ' restoran ' buah . ayah membeli durian dan juge manggis dan juge rambutan . kami makan di ' restoran ' itu . dan semestinya bukan lah kami yg mengopek durian itu . selepas habis makan , kami masok ke dalam kereta semula . ayah membawa pulang saki baki buah manggis dan rambutan . kami akhirnye pulang ke rumah . eh , sebelum kami makan buah2 tu , kami ade ke restoran Mohd. Chan .

pada malamnye pule , kami pegi ke dataran nilai kott . kat situ , ade banyak sangat kedai2 . salah satunye kedai selipar fipper yg memang aku nk sangat2 . jadi , kami singgah kat situ . aku , kak lina dan kak anis membeli selipar fipper yg same saiz , same jenis , tetapi warne yg berlainan . selapas berpuas hati kerana telah menjadi tuan fipper , kami bermain di dataran tu . dan disebabkan tidak sempat makan di rumah , kami beli burger yg dijual di situ dan makan di situ juge .

okey , gambar2 ade dekat blog nih . tengok laa kalau nak , kalau tak nak , blah !

so , sekarang aku tengah dudok depan laptop sambil menguap 5 kali . dan sekarang aku tak tau nk taip ape dah . okey laa , out dulu . 2 minggu depan aku akan update lagi oky ? byebye .
Assalamualaikum .



p/s : cite aku mcm bentuk karangan kan ? urm , aku tgh pelik nih . kenape karangan kt blog aku lg mantap dr karangan BM aku tuh ? ?_?

No comments:

Post a Comment