Sunday, February 3, 2013

Tuff week.

Assalamualaikum and hye guys ;)


Dah lama tak update. yelah kan, dah masuk f3, mestilah bertambah sibuk. tapi apepun, alhamdulillah, ada masa untuk update harini. 

so, this few weeks had been a challenging one. dengan masalah itu lah, ini lah. serabut kepala dok fikir benda yang sama je setiap masa. first sekali, pasal cikgu form tghee ni haa.

sejarah kitorang, bukan cikgu yang dulu mengajar. tahun ni, cikgu baru yang ambil alih. tak pasti lah cikgu tu dah ada pengalaman mengajar ke tak. tapi yang pastinya, cara dia mengajar tu, tak berapa nak berkesan. sudah dikhabar oleh kami, pelajar f3 yang comel comel ni, yang kami lebih memahami jika cikgu kami mengajar dengan cara menceritakan dan menerangkan secara terperinci tentang fakta dalam sejarah, bukan dengan menyuruh kami menulis nota sahaja.

kami berharap agar cikgu memahami cara kami belajar. kami minta maaf dan terima kasih cikgu.

lagi satu, subjek sains. yaa, memang subjek sains sangat best. lagi best bab 4, kata kawan saya. tapi pembelajaran akan lagi best kalau cikgu dia mempunyai cara mengajar yang amat berkesan. saya faham, cikgu baru first time mengajar pelajar comel macam kami ni, tapi kami mohon pada cikgu, supaya fahamkan lah perangai sebahagian daripada kami. sudah semestinya lah kami tidak akan meng-concentrate jika cikgu kami mempunyai suara yang amat slow. mohon kuatkan suara ya cikgu. (hahah, pasal ni pun boleh jadi isu ;p) 

okay tutup cite pasal cikgu tercinta. eh jap, nak khabo, cikgu lina is back! hahah k dah lama tak jumpa cikgu. jadi macam lahir lah rasa rindu. eh eh eh.

oh yaa, kitorang dah dapat tau dah kelas tuisyen petang kitorang. and alhamdulillah, aku tetiba dapat masuk kelas A. tak percaya langsung sebenarnya, sebab diagnostik aku ada dua tiga yang gagal. tapi, rasanya cikgu nilai base on attitude and behaviour je kot. tapi again, bila difikirkan, perangai aku takdelah elok sangat. maybe cikgu just nak seimbang kan je kot. taknak kisah pun sebenarnya, sebab aku tak pasti amik tuisyen petang ke tak. okay case closed.

oyeah, 1 feb haritu harijadi kakak aku. HAPPY BIRTHDAY KAK LINANO!!!! may Allah bless you always.

Aku memang comel. hihi

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment